| 'Vitaminler Ölümcül Olabilir'
Bilim adamları vitamin haplarının yaşlı kadınlarda ölüm riskini artırabileceği uyarısında bulundu.
Uzmanlar bir süredir bu hapların yalnızca vücutta vitamin eksikliği varsa işe yarayacağını söylüyordu.
İç Tıp Arşivleri dergisinde yayınlanan yeni araştırma ise fazlasının zararlı da olabileceğini ortaya koyuyor.
Araştırmada beslenmesinde genel olarak bir eksiklik bulunmayan ancak vitamin hapı almaya karar vermiş 50'li ve 60'lı yaşlardaki kadınlar incelendi.
Aldıkları haplar arasında özellikle multivitaminler, folik asit, B6, magnezyum, çinko ve demirin ölüm riskini artırır göründüğü belirtildi.
Ancak araştırmacılar 38 bin ABD'li kadın arasında yaptıkları çalışmanın, kadınların son 20 yılda aldığı vitaminleri hatırlamasına dayandığına vurgu yapıyor.
"Zararı olmayacağını düşünmekte yanılıyorlar. Fazlası zehirli olabilir ve farkına varmadan önerilen günlük sınırın üzerine çıkmak da çok kolay.
İngiliz Beslenme Birliği'nden Helen BondAyrıca genel sağlık durumu gibi diğer faktörleri kontrol etmenin zor olduğunu da hatırlatıyorlar.
Fakat yine de araştırmalarının, vitaminlerin ancak gerçekten gerekli olduğu ve bunun tıbbi yöntemlerle kanıtlandığı durumlarda kullanılması gerektiğini gösterdiğini söylüyorlar.
Doğu Finlandiya Üniversitesi'nden Doktor Jaakko Mursu ve ekibi "Şu anki verilere bakarak, vitaminlerin genel ve yaygın kullanımını meşru kılacak bir sebep göremiyoruz." diyor.
Demir ve kalsiyum
Araştırmacılara göre örneğin demir hapları ölüm riskini %2,4 artırıyor. Kullanılan demir dozu arttıkça risk de artıyor.
Buna karşılık araştırmada kalsiyum hapları, ölüm riskini azaltır göründü. Ancak bilim adamları bu konuda daha fazla çalışma yapmaları gerektiğini belirterek, doktor tarafından tavsiye edilmedikçe kalsiyum alınmamasını istedi.
İngiliz Beslenme Birliği'nden Helen Bond bazı insanların, örneğin yaşlıların vitamin desteğine ihtiyaç duyabileceğini söylüyor.
Örneğin güneşin fazla görünmediği İngiltere'de 65 yaş üstündekiler için D vitamini tavsiye ediliyor.
Ancak Helen Bond da insanların çoğunun gereksindikleri vitamin ve mineralleri sağlıklı, dengeli bir beslenmeyle alabileceği görüşünde.
Bazı insanların vitaminleri bir tür "sigorta poliçesi" gibi kullandığına dikkat çeken Bond, "Zararı olmayacağını düşünmekte yanılıyorlar. Fazlası zehirli olabilir ve farkına varmadan önerilen günlük sınırın üzerine çıkmak da çok kolay." dedi.
bbc,11/10/2011
Antioksidan Vitaminler Ölümleri Arttırıyor
Kansere karşı koruma amacıyla kullanımı yaygınlaşan 'antioksidan vitaminler' ölümleri artırıyor.
 |
Özellikle kanser hastalığının oluşumunu engellemek için kullanılan ve birçok kimselerin çok fazla rağbet ettiği 'antioksidan vitaminlerin' ölümleri artırdığı ortaya çıktı.
Vitaminler, bir çok genel sağlık uzmanı, diyatisyen ve zayıflama kürü yapan merkezler tarafından inanılmaz referanslarla tavsiye ediliyor. Peynir, ekmek gibi satılan bu antioksidan vitaminleri kullanmak yerine doğal besinler tercih edilmeli.
Bursa Çekirge Devlet Hastanesi'nde İç Hastalıkları Uzmanı ve Onkolog olarak görev yapan Dr. Salih İyikesici, antioksidanların günümüzde yoğun olarak görülen akciğer ve gastrointestinal (sindirim) ile ilgili kanser hastalıklarının oluşum riskini azalttığı yönündeki kanının, Danimarka'daki Kopenhag Üniversitesi tarafından yapılan bilimsel bir çalışmayla çürütüldüğünü açıkladı. 232 bin 606 hasta üzerinde 3.5 yıl süren araştırma, Şubat ayında tamamlandı.
Araştırmada herhangi bir hastalık olmadan bu ilaçların alınmaya başlanmasına rağmen, genel ölümleri arttırdığı gözlemlendi. Bu çalışmada ayrıca istatistikler tek tek incelediğinde, özellikle betakaroten ve vitamin A ve vitamin E'nin tek ya da kombinasyon halinde kullanımlarının ölümleri arttırdığı görüldü.
Vitamin doğal besinlerden alınmalı
Yapılan bu bilimsel çalışmanın arkasından, bu antioksidanların kullanımının yeniden gözden geçirilmesi gerekir. Yapılan bu bilimsel çalışmada, hastalıktan koruyacağına inanılan bir ilacın, bizi hastalıktan koruyacağı yerde ölümleri arttığını düşündüğümüzde, bir felaket olarak karşımıza çıkıyor. Artık antioksidan vitaminler yerine, özellikle kanserden korunmak ve sağlıklı yaşamak için bol taze sebze ve meyve tüketmeli, vitamin ihtiyaçlarını doğal yolla karşılamaları gerekir.
milliyet, 27/04/2007
Fazla
A Vitamini Zararlı
Aşırı miktarda alınan A vitamini kemiklerin, özellikle de kalça kemiğinin çok kolay kırılmasına yol açıyor.
Amerikan Tıp Derneği'nin dergisinde yayınlanan araştırmaya göre yaşlılar fazla miktarda A vitamini almaktan kaçınmalı.
Çünkü bu vitamin, D vitaminin vücudun kalsiyumu emmesini sağlayan özelliğini bloke ediyor.
Orta yaş üzerindeki kadınların günde en fazla 700 microgram A vitamini almaları gerektiğini belirtiliyor. |